czwartek, 5 stycznia 2012

Fafik's travels 23 - Praska kraina baśni


Na wzgórzu, po drugiej stronie mostu Karola, znajdują się królewskie Hradczany, z kompleksem różnorakich zabytków do odhaczenia.

Mało interesujący Stary Pałac

Monumentalna Katedra świętych Wita, Wacława i Wojciecha

Malownicza Złota Uliczka,

zakończona wieżą Dalibora, służącą dawniej za więzienie.
U jej podnóża, znajdują się różnorakie pomniki.

Natomiast u stóp samych Hradczan, usytuowana została przepiękna dzielnica, której uliczkami spacerowałem zauroczony wiele godzin.

Wśród licznych rezydencji, pałaców i bogatych kamienic, można znaleźć nietypowe muzeum, wspominanego już pana Kafki.
Mój obleśny Panek, nie byłby sobą, gdyby w mało oryginalny sposób nie zapozował, razem z tymi zabawnymi posągami.

Oszczędzę Państwu i światu, tego żenującego widoku, bo i chwalić się nie ma czym.

Koła czasu mielą bezlitośnie, niczym te młyńskie, a ja mam nadzieję, że kiedyś jeszcze wrócę do tego przepięknego miasta.

2 komentarze:

  1. Uważam, że Praga to jedno z najpiękniejszych miast w Europie- nie tylko środkowo- wschodniej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. witaj Fafiku w 2012 roku:-) zycze Ci wielu wspanialych podrozy i dobrej formy! i oczywiscie wielu nowych znajomosci;-)
    ja, jak dobrze wszystko pojdzie, jeszcze w styczniu wybywam w strone gor i sniegu. pora poczuc ze jest zima.
    Praga bardzo ladna, chcialbym kiedys i tam trafic.

    OdpowiedzUsuń